Friday, December 19, 2008

Kene bully :p

Last night, went to kak Chah's to give her Din's wedding gift. I don't think I'm going haha.. tadek gang la, malas gi sorang, dah la tatau jalan.

Anyway, besa la perempuan, bile jumpe je nak sembang. Mau plak dah lame tak sembang with kak Chah and since we had 'mutual' students @ Jawi, ade je la topiknye (ditambah plak ngan I dok ngutuk my students kat Pt Buntar.. forgive me, tp melampau la diorg.. ade ke cikgu yang malu, diorg tak malu pun ckp bende a 16-year-old shouldn't be talking about!) Then kak Hafsah came back (she lives just across kak Chah) and joined in the sembang². Seriously felt like the makciks who like to gossip petang² kat gate umah hehe..

Anyway, kak Hafsah told me I got yet another parcel and reminded me to go pick it up at the office tomorrow..

..which bought me to the office this morning.

Asking about my parcel, kak Sue suddenly beckoned me to go towards her while kak Zue was blinking her eyes repeatedly (hahah.. as someone who doesn't wear make up, of course la Ayu tak pasan dia nak tunjuk her new eye make up courtesy of kak Sue) And before I knew what was happening, kak Ros sat me down on a chair and wheeled me towards kak Sue.

Knowing what was happening, Ayu dengan pantasnye meutup muke dengan tangan sambil menjerit, "Tidaaaaaaaaaaaaaaaakk.."

Hahah, okay, the drama above didn't actually happen la, but I DID cover my face with my hands while 'they' ganged up on me haha.. Jahat nye kate they ganged up hehe.. but cam tu la, kak Ros, kak Hafsah, kak Sue and Wan. At last, I relented.. tu pun sebab kak Sue kate, "Kak Sue nak buat mata hang jaa.."

Tapi kak Sue tipu.. uwaaaaaaaaaa..

And my 'virgin' face di'cemari' full makeup within 10 minutes. At first she did the eyes ("Kak Sue, awat lama sangat?", "Ayu, hang dok diam sudah!" <--kak Sue garang hehe..).. pastu seronok plak dia nak buh bedak ("Ape buh bedak plak ni kak Sue?"), then eyeliner ("Ayu, hang jangan bukak mata sampai aku suruh hang bukak.. kang comot!"), blusher (time ni kak Sue dah naik sheikh.. erkkk.. hahah..) and Wan tukang buh lipstick. Ya Allah, rase berat muke.. and rase cam budak² main makeup mak hahah..

When they asked me to look at myself in the mirror, I refused! Haha, rase cam sangat malu and really wanted to wash my face. Wan tanye, "Camne nak makeup time kawen ni nanti?!?!"

Ayu dalam hati, "Tak yah makeup langsung!!"

And I had actually planned to join the tazkirah downstairs before going to the bursary to pay my fees.. tp sebab tadek sabun basuh muke, terus berkurung kat bilik postgrad.. adeh! Uwaaaaaaaaaa, saya mane reti laaaa..

Anyway, just came back from the ladies. Tau saya basuh muke ngan ape? Ngan hand washing liquid dlm toilet tu hahah.. tak sempat la nak balik umah basuh muke. And jugak, TAK MO kuar school camni hahah..

Moral of the story: Lain kali nak masuk opis, kene bace Bismillah banyak² hehe..

No comments: