Google+ Followers

Saturday, November 26, 2011

A birthday wish.. belated one, that is!

This is a very late entry, if you ask me. Its to compensate on a late birthday wish to a dear ol' friend of mine..

..and by ol', I actually MEAN old! Hahaha..

Ok.. sgt tak sedar diri memandangkan I'm 8 months older than her hehe..

Sowi Baiii.. You know kan I've NEVER forgotten your birthday.. always nak lawan with Amin sape wish you first. This year of course la I remembered (tho admittedly, awal bulan aritu had to recheck the exact date sbb takut salah) and of course la I wanted to beat Amin to it but my phone was barred.. uwaaaaa~~

Seryes rase tak sedap duduk coz not only can't I use my phone, I was outta internet access so couldn't wish you online jugak. Only arrived home around Maghrib and wrote on your FB was ASAP wpun I knew I was among the last to wish.. Sorry sgt!

But I have to admit how much you made me smile with your text to me about 'waiting' hahahah.. Its things like this that make me NOT wanna forget your birthday tauuuu.. coz I know you appreciate it!

Nway, I found this on FB just now..


..and it reminded me of her so I decided to use it as a tribute to her belated birthday wish ni.

When I was in form 2, Abah was in the PTA committee and as usual, he'd take over the motivational programmes for the exam classes. Being in form 2 meant I still had a year before my PMR but Abah being Abah, forced me to join my seniors in those programmes.

It terrified me as I wasn't exactly someone everyone knew in school.. kang ade yg pandang serong je tgk budak form 2 dlm program tu kan? Besides that, I was a bit too shy and timid so I was dreading the weekend, knowing I'd be all alone.

I told Baizurah about it and was almost in tears as I talked to her. You see, the week before was the first part of the program and I had a bad experience with a senior who wanted to take me under her wing and treated me like a pet.. err, in a way an all-girls school could do and I didn't like it coz after that the senior kept pestering me to be her pet sister and all that. I was horrified! Baizurah just sat there, listened and sympathized but it made me feel better..

..and she surprised me by appearing in the program that weekend!

Only God knew how relieved I was to see her smiling face amidst the (frightening.. er, at least then la!) seniors!

And she sat with me throughout the whole weekend so I wasn't alone (or avoiding that certain senior).. yeay! Made me love her even more!

So here's to one of the special friends whom you can leave for so long (form 4 till after we got our degrees kottt) but pick up right where you left once you meet them again!


Happy birthday, Sentot! <--Jgn harap la sy nak benti panggil awak camtu =p

P/S
In accordance to my chubbiness, I hereby announce that I'm officially cuter than you!

Saturday, November 12, 2011

Alkisahnye..

Tersebut kisah seorg cikgu (emphasize on the 'CIK')

Ok laa.. tuko..

Tersebut kisah seorg pendita yang telah setahun menjadi guru pada sekumpulan anak muda yang ingin belajar dan memahirkan diri dalam bidang kira². Setelah tamat pertapaan mereka, mereka bersedia untuk meniggalkan si pendita demi mengejar cita² masing².. akan tetapi, si pendita menghalang mereka untuk sehari lagi, demi memantapkan lagi pertapaan anak² muda tersebut bagi sehari lagi..

Pertapaan terakhir ditentukan pada masa matahari tepat di atas kepala di suatu hari Sabtu yang indah dan permai..

Pagi itu, pendita itu berase sgt letih kerana semalaman tidak dpt tidur. Maka, selepas solat Subuh, si pendita memutuskan untuk menyambung tidur agak tidak terleka semasa pertapaan terakhir bersama anak² guruannya. Namun begitu, tengiang² suara si cilik Nadhirah yang inginkan manisan hasil tangan gurunya buat kali terakhir.

Antara 2 pilihan.. menyambung tidur yg tidak cukup.. atau membuat manisan tersebut dan berharap agak tidak leka dan mengantuk semasa pertapaan?!

Akhirnya si pendita memilih untuk membuat manisannya itu (sambil minum Nescafe bnyk² dan berharap agar tak mengantuk nnt)

Setelah manisannya siap, si pendita bersiap sedia untuk ke kelas. Segala persediaan untuk pertapaan terakhir ini telah dibuat beberapa hari sblmnya dgn harapan ianya dpt memantapkan lagi pemahaman para anak didik nya. Si pendita agak terleka semasa sedang bersiap dan menyedari yg beliau akan terlewat untuk bertemu anak² didiknya, lantas beliau berkejar untuk ke sana..

Malangnya, apabila sampai di tempat pertapaan, si pendita mendapati, tidak ade sorg pun anak didiknya yang ada di situ wpun beliau sendiri telah terlewat sampai.

Sedih bercampur kesal timbul di hati si pendita terutama bila mengenangkan pertapaan terakhir itu adalah hadiah buat anak didiknya, selain dari manisan yang dibuatnya di awal pagi itu..

Dengna langkah lemah, si pendita menuju ke tempat pertapaan dengan harapan terdapat tanda² menunjukkan adanya anak didiknya yang datang. Tiba²..

"Kak Ayu, kelas kak Ayu puluk 12.00 la.. sekarang baru 11.00 lebih.. awat kak Ayu mai awal ni?"

Opppssss..

Heheh.. malu I!!

Friday, November 11, 2011

In the (E)mail today..



Hi Ayu Ikhwani,
CONGRATULATIONS!!!

Your receipt story (
I wish..) has been selected to be published in BookXcess cash sales receipts. It will be printed on our receipts from 12th November 2011 until 4th December 2011. On top of that, you also received RM 20 voucher (valid until 31st December 2011), Pandanus bookmark and BookXcess Bookmark as a token of appreciation. There are 4 winning entries from our 24th round of selection and your story will be printed on our receipts randomly throughout the period as mentioned earlier.
Kindly reply this email with your particulars (Story title, Full Name, I.C Number and Phone number) for our reference within 3 days starting from 12th November 2011 until 14th November 2011. The prize will be invalid for redemption if we do not receive your verification via email together with your details.

The voucher can be redeemed from 15th November 2011 until 4th December 2011 at the BookXcess Customer Service counter by presenting a printout of this email and your I.C for verification.
Thank you.
-- 
Regards,
The BookXcess Team
L3-60 Amcorp Mall
18 Persiaran Barat
46050 Petaling Jaya
Selangor
.
79560455
http://www.bookxcess.com
http://www.bookxcessblog.com
http://twitter.com/bookxcess
http://www.facebook.com/BookXcess

Wednesday, November 09, 2011

Stumbled upon this.. err, a few weeks ago..

..and I wanna share it here! ♥


*Okay.. this is a 'main tipu' entry coz my blog dah lame without a new entry hehe..*