Sunday, June 28, 2009

Chili² Boom².. New Neighbours and another award

Yesterday when coming back from my tuition class, I was listening to the radio and a song came up. It reminded me of my school girl days when Britney Spears was stil made of sugar and spice and all things nice. Sgt bubblegummy..

I didn't catch the title nor did I catch the singer.. tp paling chumel was the chili² boom².. and the singer punye suare like Lady Gaga BUT I don't think its her sbb tak mcm her type of song pun sbb song ni cam bdk sekolah nye sweet style hehe.. so who knows this song, please tell me eh.. I want to listen to it again :)

*******

Hmm, most of you have nver heard me complaining about my next door (left side) neighbour. The Mrs is okay as well as the kids, its the Mr I have a problem with. Eversince with kak Shima and kak Kathy, through the time Yun and Elie were my housemates saaaaaaaaampai la Rusya, this pak cik like always je carik pasal. Especially time wife dia takde.. so I did what I do best, ignore and avoid him!

Earlier this month, my neighbours pindah tatau pi mane and I was HAPPY! Hahah, jahat nye jiran. Takde la, I just wasn't comfortable with the pak cik so I was relieved and tak sabar to know who my new neighbours were (I assumed it'd be another family since the pakcik had renovated his house cam lawa la jugak, takkan dia nak sewa kat student je kot kan?)

Dengan seronoknye citer kat Sharil sbb dia penah kene marah ngan pak cik tu. Sharil bising sampai anak dia tak leh tido katenye, padehal satu school tau Sharil ckp cam dlm kain.. AND mlm tu anak² pakcik tu bukan ade kat umah, ikut wife dia gi mane tah. Tah pa pe tah pak cik tu. Mcm² la kesimpulan dibuat sbb nye pakcik tu pindah tgh malam buta.. serius!! Hahah.. tp I tau dia bkn lari dari byr utang la sbb itu umah dia sendiri.. hehe, saje je nak tumbuh tanduk skali skale kaaaannn (Ni nnt Irfan kate la, "Cikgu seronok je kan ngate org!")

Anyway, 2 days ago, I noticed 2 cars in front of the house. Then I heard a gelak ala² penjahat kat drama² melayu from the house. Gulp! Apekah ini?!?!

Then semalam, I realized, bukan 2 cars but 4 cars and at least one motorcycle. Aiyak! Upenye kate Arep (jugak jiran baru sy tp belah kanan umah, pakcik tu nye umah belah kiri), budak² 'bujangan' (Arep nye word) yg duk situ. Ramai la pulak tuuuu..

Whaaaatt?!?!

Alaaa.. chek tak sokaaa! Pasni tak leh nak ngelat, kene bertudung litup ngan sempurna je even if nak kuar amik bende dlm kete (klau tak, pakai campak je selendang atas kepale). Mesti jadik anak dara sunti je tak kuar² umah..

..and before anyone comment kate 'Takkan tak suka kot', for once I ngaku I dah tua. Takde nye nak gedik sonok duk sblh umah bujang reramai when I live alone in my rented house. Sgt tak selesa, okay! I'd rather have the weird pakcik now :(

Klau Arep and the gang takpe la jugak, leh je nak buat perangai sembg tepi pagar style makcik² bergossip ptg² but when its people I dunno.. alaaaaaaaaaaaaaa, tak suke!!!

*******

Alaaa.. award tu upenye kene tulis bende haha.. malas la nak compose. Next entry je la ek Syitah heheh.. :p Nnt kak Yong wat, k

No comments: