Google+ Followers

Saturday, July 09, 2011

Pukul 3 pagiii~~ ♪ <--tipu, baru kul 2.45am

Saya sangat lah berbau ikan-ish dan udang-ish sekarang!!

Tp sy suke.. sbb? Sy rase hari ni sgt laaaaa produktif wpun sy bangun sgt giler lambat arini

Ehh.. Iklan jap! Ari Isnin (ke Selase ntah) aritu merupekan episode Hari Ini Dlm Sejarah buat sy sbb sy berjaye mengupas durian pertama sy! Selame 31 16 tahun hidup ni, selalu org len je yg tolong kupaskan tp di hari yg permai itu, SY KUPAS SENDIRI! Percaye tak? <--Okay, cm sgt over la pulak budak Ayu ni..


Okay, sambung balik..

Siang tadi, setelah beberape hari membasuh langsir (yg sebenarnye sudah kering pade hari sy basuh jugak.. opppssss!), akhirnye sy berjaya meyakinkan diri sy yg sy cukup rajin untuk memasang langsir tersebut kembali! Maka, sudah tertutup lah kembali tingkap sy yg pecah ituuuu (Opppsss, lagi!)

Siang tadi jugak, sy telah berjaya menghabiskan sisa² akhir kerja² penyusunan buku² sy hehe.. boley? Minggu lepas start, minggu ni baru siap, Ayu? Ohhh, sungguh 'rajin' sy kan.. Sekarang, sudah tiade lagi buku² sy yg berserakkan di atas lantai, di tepi katil, di meja makan dan sebagainye kerane semuanye sudah sy susun di rak² sy yg baru dan lame itu. Seronok, okay!

Tapi..

Sy ingt buku sy banyak sangat. Sbbnye, rak² sblm ni pun tidak dpt menampung buku² sy (sbb tu la sy gedik beli rak baru hari tu kaaannn!) Tp rupenye, bile sy dah susun kesemua buku² sy, sy dapati masih terdapat ruang untuk.. hmm.. satu.. dua..

Tiga..

Empat..

Hmm.. Lima?!?!

Lima buku koooooooottttttttt!

Ape patut sy buat?

Hmmm.. terpakse la pegi Popular beli buku baru kan? Heheh.. sgt tak sedar diri kan padahal sedang menunggu lagi 4 buah buku dari The BooksGalore yg sy dah pesan bulan lepas. Itu pun nasib baik sy dah tutup FB sy buat sementara ni, klau tak, mesti sy rase mcm TERpakse pergi ke pautan untuk The BooksGalore atau Penjaja Buku kan.. kannnnn

Ohh.. lupe pule! Sy jugak telah berjaya mengemop (ade ke perkataan ni?) bilik belajar sy itu (Bilik belajar la sangaaaaaaaaatttt.. lebih kepade STOR BUKU shj!) setelah beberape tahun.. err, bulan.. tidak melakukan aktiviti tersebut. Maka, bilik ini sudah boleh digunekan dgn selese kembali.. yeayyy!

Petang tadi pule, sedang sy bersiap mahu ke pasar malam, kedengaran tepon sy berbunyi menandekan rezeki hari Jumaat sudah masuk hehe.. nak tau ape sy dpt? Tadaaaa~~


TQ Abg Azahar.. ni boleh simpan sampai raye ni, bukan senang nak dpt kek rasmi Sarawak ni! Tp mcm sedikit ragu² je, sempat ke nak simpan sampai raye, takut blum sempat bulan pose pun dah abis kooottt.. oppssss! Ohh, tak leh. tak leh.. paling tidak simpan ke bulan pose buat jamu kwn² mase berbuke, sebarkan sikit pahale org yg kasik, ye tak?

Tapi.. laratkah anda nak buat jamuan bukak pose ni, Ayu?!?!

Di pasar malam, sy dpt membeli sayur²an, udang dan sotong. Sgt tidak dpt digambarkan perasaan sy bile lihat peti sejuk sy penuh di bahagian simpanan sayur ituuuuuu <--nmpk sgt ruang tu sgt jarang laaaa diisi kaaannnn

Balik ke rumah, sy mule menyiang dan membersihkan barangan yg dibelikan.. tetibe mcm perasan rajin la kan, klau tidak, sblm ni dgn plastik² bungkusan tu sy campak di bahagian sejuk beku <--dasar M!

Kemudian mase untuk ke kelas.. TAPI, sblm tu sy sempat singgah Econsave untuk mencari ikan sbb mase dok perasan rajin menyiang udang sotong segale sambil teringt sayuran yg bnyk itu, sy teringat ikan kukus kak Shima yg sedap~~

Rindu pulak kat kakak² sy tu dulu (Ishhh.. sedey tetibe)

Maka, bile balik rumah semule, sy menyambung menyiang udang (ye, sy buat keje ngan lembap!) termasuk la ikan yg baru dibeli sambil berlari ke ruang TV sekali sekale untuk melayan 2 buah muvi dia TV3 dan RTM2 tadi hehe..

Sbb tu la pukul 2.30am baruuuuuu la siap semua keje² tu..

..dan sbb tu la sy rase sy bau cam ikan dan udang skrg!

Sib baik sy tido sorg, klau tak, dah kene halau dari katil dah gamaknye hehe..

Dan skrg baru sy nak rase mengantuk.. tp sy nak mandi dulu kasik wangi sblm tido wpun tido sorg!

Ye, entri ni mcm tah pape.. tp sy seronok sbb rase mcm sgt terisi hari sy hari ni. Kan seronok klau hari² sy bleh rase hari tersisi camni.. tak payah la sy nak pk pasal bende yg sy tanak pk tu kaaannn.. kaaaannn..

='(

2 comments:

AriNaz Since 1984 said...

..ahaks..bebel byk sgt !! *pegang mic sambil nyanyi keliling dapor !! OMG x dpt nk bayang !!!~

Ayu Ikhwani said...

Hahahaha.. a'ah.. entry ckp sensorg le katekannn =p