Thursday, December 09, 2010

'Kak Cikgu'? Hahah..

This morning, after performing my Subuh prayers, I grabbed my towel as usual with plans to go take a bath.. but it was raining, thus, cam bese la, freezing! Mule la melambat²kan mandi hehe.. sejuk, hokey!

It was only around 9am that I thought, "Tak leh jadik ni, kang tak siap langsung plak gi school," so nak tanak, mandi la jugak. As a result, I only got out of the house around 10am. Then noticing that the 'fuel warning' indicator was blinking, I detoured to the nearest petrol kisok to fill up my PFK.

It was still raining and the station was kinda full. One of the attendents however went out of his way to direct me to an empty pump. As I turned to thank him when I got outta the car, he suddenly called out, "Kak Cikgu!!"

Huh? Mane penah ku dengar panggilan itu?!?

Hahah.. upenye it was Nabil, one of my ex-students from 4 years ago. Then baru teringat, I once met him at KFC Pt Buntar and he kept calling me 'Kak Cikgu' jugak time tu. I think I wrote about it somewhere.. Ahaaaa --> here

He was from the batch who told me, "Cikgu takde harapan" Hahah.. written in an entry here

It as nice to meet him. Gone was the childish face and in his spot was an almost adult expression. Dah 20 kan, takkan muke budak² lagi kot. We talked a bit while he helped fill my car (actually I always do it myself but I guess saje je ni nak buat alasan so bleh bersembang haha..)

I remember when he told me he wanted to be an engineer (kot?) but now he's actually taking a teaching course and he laughed at the suprise on my face when he told me he wanted to be a teacher. Abih la student² jatuh chenta, cikgu nye comey hehe..

He was on a months holiday from his studies and just decided to while his time away working at the gas station like he did after his SPM (Yg mane sy penah kacau dia, buat² marah dia keje slow hahah.. yg kesian tu, org len ingt sy btul² marah. Siap kwn dia ckp, "Cik, sy mintak maaf la bg pihak kawan sy ni. Dia baru keje, tu yg dia slow skit tu.." Gelak sy bile tengok dia try terangkan ke deme yg sy ni cikgu dia je nak ngusik dia)

We talked a bit more, him asking pulak if I was still teaching and all that saaampai la ade customer baru so he had to go layan lah.. I justed waved my goodbye when I had finished filling my car.. Guess I'll see him again la kot since itu je pun stesen minyak sy selalu pegi ☺

Hmm..its nice kan to be remembered!

5 comments:

anis said...

wah, kak cikgu..you can still remember what you wrote 2 years ago?!
hebat tul memory haha
me? can't even remember what i did yerterday :D

Lee Zha said...

*mula tbayang muka cikgu lelaki yg muda dan comel*

hahahahha

Ayu Ikhwani said...

kak Anis: Hahah, I only remember coz it me me laugh for days hahah..

Zha: Btul².. cikgu mude comey sgt la pemberi semangat time skola.. tp klau dpt cikgu mude tak ensem tp pasan cam bagus.. ughhhh!

Lee Zha said...

haa..btol kak. de gk cikgu ensem, bajet model. oh pewwliss nyah! xkuasew mak org TERlebih prasan nih! lastik br taw...ensem g pak aji nek moto...hahaha

Ayu Ikhwani said...

Tu la.. akak mase skolah dulu skolah ppuan je.. tp sbb kitorg skolah ppuan, tak semsetinye kitorg ni desperate sgt tak penah tgk laki. Then satu hari tu, ade satu cikgu sandaran masuk..dah la tak ensem, pendek sumer cukul, kuku pun itam and agak la pengotor. Satu hari dia masuk kelas buat² mengeluh kat kitorg kununnye senior kitorg yg form 5 (mase tu akak form 2) sumer dok ushar² dia bile dia lalu.. dia kate dia rimas la ape la.. kitrog sumer rase sgt la loyaaaaaa