Tuesday, September 16, 2008

Saya seorang yang.. (Mael's tag.. sowiii, lambat buat!)

Saya...

..buruk perangai sbb
~ suke expect the worst in people. Good thing is, I'm usually suprisedly wrong! :)
~ walaupun most people say I'm mild mannered, tu sebenarnye pandangan mereke yang tak penah kene penangan amarah Ayu hehe..
~ suke gelak tak cover (Heran tul, dulu time final year, masih lagi gelak tutup mulut, skrg ni, Ya Rabbi! Seperti mengumpulkan gelak² dulu yang di'cover'kan..)
~ cakap byk tak benti.. padehal cam gelak tu jugak, dulu saya seorang yang boleh dikategorikan sbg pendiam. Kawan² lame sumer heran nape Ayu ckp byk skrg dan ini juge mungkin atas sebab menggantikan semula zaman² pendiam saya itu haha..
~ ter'over' sensitip.. tp skrg rasenye dah byk improve berbanding dulu (Perasan!!)
~ pendendam sebenarnye..
~ pemalas.. but that is not a secret dah kan heheh..

..berfikiran
~ lebih negatif dari positif.. sungguh teruk bukan?
~ tak terbuka sgt.. tapi tak tertutup sangat jugak~ kate Amer, "kak Ayu lembap! Karburetor lame lagik, tak tuko².."
~ a bit naive sometimes!
~ head up in the clouds most of the time!

..sukakan
~ ape² yang kene ngene ngan chocolate
~ most books yang takde kene ngene ngan academic
~ gelang berbagai rupe :)
~ soft toys berbagai rupe.. tgh cube buat safari dlm kete. Setakat ni cume ade arimau, singe, mini koala, mini kangaroo, monyet n gajah jek.. ohh, and lembu (Tak kene ngene ngan safari punnnn!)

..tidak sukakan
~ hari yang panas kerana saya tidak suke berpeluh! (Ni sebab baru smlm kene berjemur time jage Geomatic le nihhh!)
~ beberape org I**n di dalam bilik ini kerane mereke tiade manners (Ade ke hembus air kat muke org, bongok tul!! Pastu tuko baju selambe je dlm bilik ni.. hellooo! Ade perempuan² melayu terakhir tau kat sini!!)
~ situasi² dimane saya melihat org digunekan oleh org² tertentu tetapi saya tidak boleh berbuat apa² dan tidak boleh campur tangan. Ni bukan sbb saya nak kate saya baik, tapi sebab org yg kene tu is org yg saya sayang.. :(
~ juge tak suke bile diambil kesempatan sbb bile akhirnye saya sedar bende camtu jadik, saya biasenye akan ingat sampai bebile wpun sifat pengecut dlm diri saya takkan confront org tersebut. Rujuk point no 6 di 'saya buruk perangai sbb..'
~ kataaaaaakkkk!! Selalu terbayang jike TERcium katak, SAYa yg akan bertukar menjadi katak, dan bukanlah katak tersebut menjadi Prince Charming saya..

..berkebolehan pada
~ Ughh.. saya rase saya tiade kebolehan!

..bermatlamatkan untuk
~ Menjadi hamba Allah yang lebih baik. Menjadi anak yang solehah. Menjadi kakak yang boleh dijadikan contoh (tapi cam tak jadi contoh je.. jadi the model of 'Who I'm NOT supposed to be!' Hahah..). Menjadi kawan yang lebih memahami. Menjadi ahli masyarakat yang bergune. Tapi, satu pun lum tercapai lagik.. :(

..sayangkan
~ family sedarah sedaging
~ 'family' tak sedarah sedaging :)
~ kawan²

..hendak men'tag'
~ Ayeen
~ Sentot
~ Dr Ina
~ Jida
~ Dr Dzul
~ Amer
~ Pojie
~ Nomi
~ sape lagik ek..

No comments: