Sunday, July 25, 2010

Cukup-cukup lah!!


Mulai hari ini, sy akan mula mengawasi komen² yang ditulis di dalam blog saya. Sekurang²nye untuk satu jangka masa yg tertentu..

Sy tahu, blogosphere dan internet adalah terbuka kepada semua dan saya tidak menafikannye, tapi semenjak akhir² ini, sy rasa ruang 'sy' dicemari oleh mereka² yang merasakan hidup semua orang adalah berkisarkan mereka, macam everyone's lives revolves around him, dan ini menjelekkan sy. Nak cari gaduh, sile pergi main jauh². Dan klau nak tunjuk bodoh pun, tunjuk la bodoh anda di tempat yang orang mempercayai anda!

Kepade mereke yg secare tidak langsung tetibe terlibat, sy tak tau nak ucap terime kasih atau nak marah kat anda sbb ade juge bahasa yang sama rendah tarafnya itu tp jika anda ingin menyambung komen di situ lagi, sy tidak akan approve. Jgn lah rendahkan diri anda sama, ok

Sy tidak tahu selame mane sy akan moderate komen² ini kerana sy lebih percaya pada kebebasan bersuara. Cume apabile sy rase ianya melampaui batas, sy rasa tanggungjawab sy untuk masuk campur kerana ini adalah di dalam 'kawasan' sy. Wpun ade yang cube menunjukkan kebenaran, tp usehe anda hanya sia² untuk org mcm ni maka sy harap anda akan berhenti melayan kekecewaan manusia tersebut.

Sy juge tidak akan memadam komen² sedia ade sbb sy yakin, kate² anda sebenarnye mencerminkan diri anda walau macammana berusahanya anda untuk memburukkan orang lain tanpa sy perlu berbuat ape²..

Sy berharap rakan² (yg setakat berape kerat shj yg bace blog sy ni) tidak kecik hati dgn tindakan sy ini dan diharap anda memahami.

Wassalam

6 comments:

Mama Tuah Melaty said...

Kak Ayu, Kalau antar komen untuk Kak Ayu camni :

Kak Ayu sangat comel, pandai buat potato salad,pandai buat cupcakes, suka belanja Nomi makan cupcakes.

agak-agak komen Nomi kena reject tak? :-p

Unknown said...

sabaq na kak ayu.. normal la tu.. bukan semua orang suka tengok kita senang.. :P

Unknown said...

*sigh* sometimes ppl are just plain mean kan ... dont know how to respect others space langsung ... i tak termasuk kan ??? hheheeh ... sila approve yer cik ayu ^_^

Ayu Ikhwani said...

Nomi: Cehhh.. ngade, Nomi hahaha..

Mas: Hahahah.. actually entry tu mmg entry marah pun tp bile dok ckp tahapehape, siap nak laga² akak ngan kawan akak lagi, mmg bodoh gile ah! Sib baik kwn akak tak percaye pun, tp akak still la sakit ati dok amik cheapshot camtu kan..

Papakeechee: Heheh, of course la.. all 3 comments dlm entry ni sumer nye tak penah bg comments yg 'murahan' sebegitu and all of you make my day with your comments :)

Soraya said...

god, what happened? after a long hiatus of silence, im starting to read back on friends blogs...

what's up?

Ayu Ikhwani said...

Soraya: Heheh.. takde ape.. just had a pest in my blog the past few weeks :)